Interview franchise WSI

WSI Internet Consulting & EducationWe Simplify the Internet

Ross Montagano - le

: In what ways, if any, is the French market different?

Ross Montagano : The French market follows a pattern similar to other European countries with regard to e-commerce. There are however, certain socio-cultural differences that impact the way business, in general is conducted. For example, artistic capabilities and personal relationships greatly influence the project management cycle of building a successful website that satisfies the business owner’s aspirations and also meets the end customer’s expectations. WSI Internet Consultants in France are at a huge advantage here as they have access to WSI’s global reach for best of class technologies yet can provide the local touch, ultimately delivering result oriented websites to local French business owners. WSI Internet Consultants in France have an excellent understanding of local small and medium size business owners needs, and develop customized solutions that will be successful in the local market.

What is your general franchisees background?

At WSI, our selection criteria has developed with a clear understanding of what is required to be a successful Internet Consultant, including the need for Consultants to have a business background. There are many different business backgrounds that are found to be useful including Marketing and Sales, Corporate Executives. IT experience and entrepreneurs (those who own or owned other businesses). Our system and training helps our Consultants to build on their professional strengths acquired prior to becoming a franchisee. In addition, the ability on the part of the applicant to follow a proven system for success, including the willingness to work hard, dedication to fulfilling their customers needs and most importantly a personal drive to succeed.

Interview by Rodolphe Hatchadourian

Marketing digital : ces entreprises en croissance recrutent

Franchise Sowink
Sowink

Réseau de conseiller(e)s en communication digitale, spécialisés dans l'accompagnement et le conseil des petites entreprises

CA 2 ans : Communiqué en RDV

Apport : 0 €

Franchise INWIN
INWIN

Agence de conseil et formation en stratégie digitale

CA 2 ans : NC

Apport : 0 €

Franchise WSI

Soyez prévenu dès que cette enseigne recrute des franchisés sur notre site.

Politique de confidentialité

Pour créer une franchise WSI il faut un apport personnel de 30 000 €. Vous souhaitez créer une entreprise dans le secteur Franchise communication
Votre projet de création s'oriente vers le secteur Marketing digital ?
Découvrez les meilleures franchises répérées par l'observatoire sur notre page dédiée à la franchise Marketing digital, mais également les chaines spécialisées sur la page franchise Franchise communication

Avez-vous apprécié cet article ?
En votant vous nous aidez à améliorer la qualité du contenu du site.

Soyez le premier a donner votre avis (note moyenne: 0/5)

Actualités

Interviews

Ces enseignes se développent et recherchent des franchisés

Franchise Sowink
Sowink

Réseau de conseiller(e)s en communication digitale, spécialisés dans l'accompagnement et le conseil des petites entreprises

Sowink est un réseau de conseiller(e)s en communication digitale pour les TPE et PME. Notre objectif : Améliorer leur visibilité et leur faire acquérir de nouveau clients en proposant une ...

Apport : 0 €

Franchise Pano
Pano

Rejoignez le secteur de la Signalétique publicitaire et publicité adhésive

PANO est un réseau mondial des experts en signalétique spécialisés dans la communication visuelle. Fort de près de 150 agences en France, Belgique, Luxembourg, Suisse, Maroc, Tunisie, Algérie, Côte d’Ivoire, ...

Apport : 20 000 €

Franchiseur
Besoin de développer votre réseau ?
Accédez à l'Espace Franchiseurs
Filtres
Secteurs
10